2021

  • Gerpott, T. J.; Winzer, P.: Preisveränderungen für VDSL-Bitstrom – Zu hoch, angemessen oder zu niedrig? In: NET, 2021, 75. Jg., H. 1-2, S. 40-44
  • Winzer, P.: Impact of Perceived Data Security and Perceived Confidence on Mobile Internet Services Usage. Paper presented on IWEMB – International Workshop on Entrepreneurship in Electronic and Mobile Business 2020, (zusammen mit E. Massarczyk und J. Eißer)

2020

  • Binder, A.; Iwer, E.-M.; Quint, W.: Big Data Management Using Ontologies for CPQ Solutions, 5th International Conference on System-Integrated Intelligence, November 11-13, 2020, Bremen, Germany
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.: Mass Evaluation of the Impact of E-Services on the Residential Broadband Demand in the German Market. IMMS2020. International Conference Proceedings Series by ACM (ISBN 978-1-4503-7546-7).
  • Quint, W.; Eine, B.: Analyse zur Software-Fitness von Industrieunternehmen. In: ERP Management 1/2020

2019

  • Kräuter, S.; Eine, B.; Quint, W.: Usage of Customer Reviews in Online Shopping: Analyzing Characteristics of Customer Reviews. In S. Böhm, S. Suntrayuth (Eds.), Proceedings oft the IWEMB 2019, Third International Workshop on Entrepreneurship in Electronic on Mobile Business, 2019
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.; Bender, S.: Economic Evaluation of Business Models in Video Gaming Industry from Publisher Perspective. Games and Learning Alliance – 8th International Conference GALA 2019, Conference Proceedings, In Liapsis, A., Yannakakis, G. N., Gentile, M. & Ninaus, M. LNCS 11899, pp. 479-489 (ISBN: 978-3-030-34349-1). [Vortrag/Präsentation auf der GALA 2019 am 27.11.2019]
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.; Müller, F. J.: Influence of Performance Expectancy, Experience and Perceived Risk on the Usage of Cryptocurrency Investments. In S. Böhm, L. Berntzen, M.-C. Su & N. Agarwal (Eds.), The Twelfth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2019, IARIA). Conference Proceedings and Thinkmind Library [ISSN: 2308-3492; ISBN: 978-1-61208-592-0]. [Vortrag/Präsentation auf der CENTRIC 2019 am 28.11.2019]
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.: Enterprise Estimation of Broadband Performance. In K. Daimi & S. Semenov (Eds.), The Fifthteenth Advanced International Conference on Telecommunications (AICT 2019, IARIA), 28.07.-02.08., 2019, pp. 56-64, Conference Proceedings and Thinkmind Library [ISSN: 2308-4030; ISBN: 978-1-61208-727-6], (zusammen mit E. Massarczyk). [Vortrag/Präsentation auf der AICT 2019 am 30.07.2019]
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.: Evaluation of the Impact of E-Services on Enterprise Broadband Demand in the German Market. In C. Callegari et al. (Hrsg.): Proceedings of the 15th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications, Volume 1: DCNET, ICE-B, OPTICS, SIGMAP and WINSYS 2019, p. 51-62, published by SCITEPRESS [ISBN 978-989-758-378-0, DOI: 10.5220/0007828900510062]. [Vortrag/Präsentation auf der DCNET 2019 am 27.07.2019]
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.: Influence of the Perceived Data Security, Credibility, Trust and Confidence on the Usage Frequency of Internet Services and the Provision of Security Measures. 2019 Summer Simulation Conference, 22.07-24.07, 2019 in Berlin. Conference Proceedings. [Vortrag/Präsentation auf der SummerSim 2019 am 23.07.2019]
  • Winzer, P.; Massarczyk, E.: Defizite und Potenziale – Breitbandbedarf von Geschäftskunden? In: NET, 2019, 73. Jg., H. 6, S. 38-40.
  • Winzer, P.: Application of Smart Contracts in Trade Financing Processes. Paper presented on IWEMB – International Workshop on Entrepreneurship in Electronic and Mobile Business 2019, (zusammen mit Y. Muschler und E. Massarczyk). [im Druck/Veröffentlichungsprozess] [Vortrag/Präsentation auf der IWEMB 2019 am 30.09.2019]
  • Winzer, P.: App Cost Estimation: Evaluating Agile Environments. Paper presented on CBI 2019: 21st IEEE Conference on Business Informatics (zusammen mit Sharms, A., Böhm, S., Dörner, R.). [Vortrag/Präsentation auf der CBI 2019 am 16.07.2019]

2018

  • Bayrak Meydanoğlu, E. S.; Çilingirtürk, A. M.; Böhm, S.; Klein, M. (2018): QR code advertising: a cross–country comparison of Turkish and German consumers. In: International Journal of Internet Marketing and Advertising, Volume 12, Issue 1, pp. 40–68 (https://doi.org/10.1504/IJIMA.2018.089201)
  • Berntzen, L.; Johannesen, M.R.; Böhm, S.; Weber, C.; Morales, R. (2018): Citizens as Sensors: Human Sensors as a Smart City Data Source. In Berntzen, L. (Hrsg.): SMART 2018: The Seventh International Conference on Smart Cities, Systems, Devices and Technologies, Barcelona, Spain, July 22-26, 2018, 11-18.
  • Böhm, S. (2018, Hrsg.): CENTRIC 2018, The Eleventh International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. October, 14-18, 2018, Nice, France; ThinkMind.
  • Böhm, S. (2018): Smartphone-Evolution: Rückblick und Ausblick auf die Entwicklungen im Bereich der Mobile-Media-Technologien. In Kochhan, C.; Moutchnik, A. (Hrsg.), Media Management: Ein interdisziplinäres Kompendium. Springer Gabler, Wiesbaden, 327-349.
  • Böhm, S.; Meurer, S. (2018). Potenziale mobiler Technologien für HR (Mobile HR). In T. Petry & W. Jäger (Hrsg.), Digital HR: Smarte und agile Systeme, Prozesse und Strukturen im Personalmanagement. Freiburg im Breisgau, Haufe: 137-168.
  • Fuhr, L.;  Jurisch, M.; Böhm, S., Braumann, T.; Igler, B. (2018): Pro2Screen – High-Fidelity-Prototyping of Mobile Enterprise Applications using Process Models. In: International Journal on Advances in Intelligent Systems, vol 11 no 1 & 2, 127-133.
  • Grupe, M.; Böhm, S. (2018): Die Zukunft der Kommunikation: Herausforderungen und Lösungsansätze im Kontext der Digitalisierung. In Kochhan, C.; Moutchnik, A. (Hrsg.), Media Management: Ein interdisziplinäres Kompendium. Springer Gabler, Wiesbaden, 423-445.
  • Lusky, M.; Jurisch, M.; Böhm, S.; Kahlcke, K. (2018): Evaluating a User Story Based Recommendation System for Supporting Development Processes in Large Enterprises, In Böhm, S. (Hrsg.): CENTRIC 2018, The Eleventh International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. October, 14-18, 2018, Nice, France; ThinkMind, 18-23.
  • Massarczyk, E.; Winzer, P.: Influence of the Perceived Data Security, Operator Credibility and Provider Trust on Usage Frequency of Internet Services. International Journal On Advances in Internet Technology, volume 11, numbers 1 and 2, 2018, pp. 44-59. Thinkmind Library [ISSN: 1942-2652].
  • Quint, W.; Eine, B.; Jurisch, M.: E-Business-Software – Big Data Management mit Semantischen Technologien. In Ch. Kochhan, A. Moutchnik (Eds.), Media Management – Ein interdisziplinäres Kompendium. Springer Verlag GmbH, Wiesbaden, 2018, pp. 365-386 (ISBN: 978-3-658-23296-2)
  • Quint, W.; et al: Analyse von KMU-Webshop-Anwendungen im Rhein-Main-Gebiet – Lebensmittel, veröffentlicht über die Caebus-Website und IHK-Link (https://www.bieg-hessen.de/blog/webdesign/neue-studie-zu-webshop-anwendungen-im-rhein-main-gebiet/),  2018
  • Quint, W.; at al: E-Book Trainingsseminar – Video Tutorial mit Handbuch für die Workflowmodellierung mittels der Modellierungssoftware  „Axon.ivy“, veröffentlicht über die Caebus-Website, 2018
  • Winzer, P.; Massarczyk, E.: Nachfrage nach schnellen Internetanschlüssen in Deutschland. In Kochhan, C. & Moutchnik, A. (Hrsg.): Media Management – Ein interdisziplinäres Kompendium. Springer Gabler Research, 2018, S. 307-326.
  • Winzer, P.: Analysis of Online Payment Methods in Germany. In Böhm, S. & Suntrayuth, S. (Eds.), Proceedings of the IWEMB 2018 Second International Workshop on Entrepreneurship in Electronic and Mobile Business Wiesbaden September 24./25, 2018, pp. 9-33, [ISBN Print 978-3-7458-6999-6 ISBN, ePDF 978-3-7458-7001-5], (zusammen mit A. Ahmad und E. Massarczyk). [Vortrag/Präsentation auf der IWEMB 2018 am 24.09.2018]

2017

  • Böhm, S.; Powilat C. Mobile Readiness of Corporate Websites: A Cross-Country Analysis of Implementation Status and Performance Impacts. In S. Böhm, W. Quint, P. Winzer (Eds.), Advanced E-Business Research – International Trends & Issues. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 2017, pp. 89-106 (ISBN: 978-3-631-71908-4).
  • Eine, B.; Jurisch, M.; Quint, W. Ontology-Based Big Data Management. In: Systems 2017, 5(3), 45.
  • Eine, B.; Quint, W. The Attitude of German Web Users Toward Foreign Websites for Buying Products Online. In S. Böhm, L. Berntzen, & F. Volk (Eds.), The Tenth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2017, IARIA) [08. – 12. October 2017, Athens]. Conference Proceedings and Thinkmind Library (ISSN: 2308-3492, ISBN: 978-1-61208-592-0).
  • Eißer, J.; Böhm, S. – Hedonic Motivation of Chatbot Usage – Wizard-of-Oz Study based on Face Analysis and User Self-Assessment. In S. Böhm, L. Berntzen, & F. Volk (Eds.), The Tenth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2017, IARIA) [08. – 12. October 2017, Athens]. Conference Proceedings and Thinkmind Library (ISSN: 2308-3492, ISBN: 978-1-61208-592-0).
  • Jurisch, M., Lusky, M., Igler, B., Böhm, S. 2017. Evaluating a Recommendation System for User Stories in Mobile Enterprise Application Development. In: International Journal On Advances in Intelligent Systems, volume 10, numbers 1 and 2, 2017, pp.40-47. Thinkmind Library (ISSN: 1942-2679)
  • Lusky, M., Powilat, C., Böhm , S. 2017. Software Cost Estimation for User-centered Mobile App Development in Large Enterprises. In: International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (pp. 51-62). Springer, Cham.
  • Lusky, M., Böhm , S. – Quantifying Mobile User Experience Status quo, Implementation Challenges, and Research Agenda. In S. Böhm, L. Berntzen, & F. Volk (Eds.), The Tenth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2017, IARIA) [08. – 12. October 2017, Athens]. Conference Proceedings and Thinkmind Library (ISSN: 2308-3492, ISBN: 978-1-61208-592-0).
  • Massarczyk, E. & Winzer, P. – Influence of Perceived Data Security and Trust on the Usage of Internet Services. In S. Böhm, L. Berntzen, & F. Volk (Eds.), The Tenth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2017, IARIA) [08. – 12. October 2017, Athens]. Conference Proceedings and Thinkmind Library (ISSN: 2308-3492, ISBN: 978-1-61208-592-0)
  • Massarczyk, E. & Winzer, P. – Influence of the Perception of Data Security and Security Importance on Customer Usage of Internet Services. International Journal On Advances in Internet Technology, volume 10, numbers 1 and 2, 2017, pp. 1-22. Thinkmind Library (ISSN: 1942-2652)
  • Massarczyk, E. & Winzer, P. – The Impact of Regulatory Frameworks and Obligations on Telecommunication Market Developments – Analysis of the European and Asian Broadband Markets and Regulatory Frameworks. In K. Daimi & S. Semenov (Eds.), The Thirteenth Advanced International Conference on Telecommunications (AICT 2017, IARIA) [25. – 29. June 2017, Venice]. Conference Proceedings and Thinkmind Library, pp. 56-64 (ISSN: 2308-4030, ISBN: 978-1-61208-562-3)
  • Quint, W. & Eine, B. – The Perceived Usefulness of Personalized Product Information on B2C E-Commerce Websites and the Moderating Effect of National Culture. In S. Böhm, W. Quint, P. Winzer (Eds.), Advanced E-Business Research – International Trends & Issues. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 2017, pp. 89-106 (ISBN: 978-3-631-71908-4)
  • Quint, W.; et al: Analyse von KMU-Webshop-Anwendungen im Rhein-Main-Gebiet – Modebranche, veröffentlicht über die Caebus-Website, 2017
  • Spierling, U., Winzer, P., & Massarczyk, E. – Experiencing the Presence of Historical Stories with Location-based Augmented Reality. The 10th Conference on Interactive Digital Storytelling (ICIDS 2017) [14. – 17. November 2017, Madeira]. Conference Proceedings
  • Winzer, P.; Spierling, U.; Massarczyk, E. & Neurohr, K. – Learning by Imagining History: Staged Representations in Location-based Augmented Reality. Games and Learning Alliance Conference (GALA 2017) [05. – 07. December 2017, Lisbon]. Conference Proceedings
  • Winzer, P.; Massarczyk, E. & Kiel, T. E. – Evaluation of the Impact of E-Services on Customer Willingness to Pay for a Higher Bandwidth in the German Broadband Market. In S. Böhm, W. Quint, P. Winzer (Eds.), Advanced E-Business Research – International Trends & Issues. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 2017, pp. 133-158 (ISBN: 978-3-631-71908-4)
  • Winzer, P.: Vorgestellt: CAEBUS – Das Center for Advanced E-Business Studies am Fachbereich Design Informatik Medien der Hochschule RheinMain in Wiesbaden. In: MedienWirtschaft, 2017, 14. Jg., H. 1, S. 44-47 (zusammen mit S. Böhm und W. Quint).

2016

  • Böhm, S./Jäger, W. (2016): Mobile Candidate Experience: Anforderungen an eine effiziente Bewerberansprache über mobile Karriere-Websites, HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 10(10): 1-17.
  • Böhm, S./Achilles, W. (2016): Mobile Recruiting Beyond Job Search: A User-Centered Approach for Smartphone-Based Job Applications. In: Proceedings of the Ninth International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms (CENTRIC 2016), August 21-25, 2016, Rome, Italy, pp. 1-6.
  • Böhm, S./Constantine, P. (2016): Impact of contextuality on mobile learning acceptance: An empirical study based on a language learning app. In: Interactive Technology and Smart Education 13(2):107-122.
  • Böhm, S./Powilat, C. (2016): Mobile Readiness of Corporate Websites: A Cross-Country Analysis of Implementation Status and Performance Impacts. In: Proceedings of the Annual Conference of the European Media Management Association, June 2-5, 2016, Porto, Portugal.
  • Böhm, S., Berntzen, L. (2016): CENTRIC 2016, The Ninth International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. ThinkMind, 2014 (Editor).
  • Jurisch, M., Igler, B., Böhm, S. (2016): PROFRAME: A Prototyping Framework for Mobile Enterprise Applications. In: Proceedings of the Ninth International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms (CENTRIC 2016), August 21-25, 2016, Rome, Italy, pp. 7-11.
  • Massarczyk, E., & Winzer, P. (2016): Influence of the perception of data security on customer usage of internet services. In L. Berntzen, & S. Böhm (Eds.), The Ninth International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. Rome: IARIA.
  • Winzer, P. & Steffen, T. (2016): Interest in and Willingness to Pay for Mobile Applications in Museums. Paper for: Games and Learning Alliance conference (GALA 2016). [5. – 7. Dezember 2016, Utrecht]. im Druck
  • Winzer, P. & Steffen T. (2016): Acceptance of Mobile Applications and the Willingness to Pay for Mobile Heritage Communication in Museums. Paper for: 3rd International Tourism, Travel and Leisure Studies Conference (TOURAVEL ’16). [1. – 2. Juli 2016, Istanbul]. im Druck
  • Winzer, P. (2016): Preisfindung für das VDSL-Layer2-Bitsrom-Produkt. In: VATM-Jahrbuch 2016, S. 26-27.

2015

  • Böhm, S., Jäger, W., Meurer, S., Rust, U., & Achilles, W. (2015): Mobile Recruiting and Video Enhanced Job Advertisements: A Case Study Analysis within a German Job Portal. In L. Berntzen, & S. Böhm (Eds.), The Eight International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (pp. 80-85). Barcelona: IARIA.
  • Böhm, S., Adam, F., & Farrell, W. (2015). Impact of the Mobile Operating System on Smartphone Buying Decisions: A Conjoint-based Empirical Analysis. Proceedings of the 12th International Conference on Mobile Web and Intelligent Information Systems. Rome, Italy.
  • Böhm, S., Schreiber, S., & Farrell, W. (2015). User Preferences and Segments in App Store Marketing: A Conjoint-based Approach. International Journal On Advances in Networks and Services, 8 n 1&2.
  • Eine, B., & Quint, W. (2015): User-oriented Product Information Management with Semantic Technologies. In L. Berntzen, & S. Böhm (Eds.), The Eight International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (pp. 86-87). Barcelona: IARIA.
  • Eine, B., Jurisch, M., & Quint, W. (2015). Semantic Technologies for Managing Complex Product Information in Enterprise Systems. Post-Proceedings ERP Future 2015 – Research. In Lecture Notes in Business Information Processing. Spinger.
  • Farrell, W. (2015): A Framework to Support Global Corporate m-Learning: Learner Initiative and Technology Acceptance Across Cultures. In Proceedings of the 11th International Conference on Mobile Learning.
  • Quint, W. (2015): Lehrbuch: „Modellierung und Management von Workflows“ erschienen im Shaker Verlag Aachen.
  • Quint, W. (2015): E-Book Trainingsseminar – Video Tutorial mit Handbuch für die Workflowmodellierung mittels „Axon.ivy“, veröffentlicht über die HSRM-Website.
  • Winzer, P., & Goldschmidt, S. (2015): Nachhaltigkeitsmarketing in Lebensmittelindustrie und -handel am Praxisbeispiel der EDEKA-Gruppe. In: UmweltWirtschaftsForum. Springer Berlin Heidelberg.
  • Winzer, P. (2015): Auf Euro und Cent – Preisfindung für das VDSL-Layer2-Bitsrom-Produkt. In: NET, 69. Jg., H. 12, S. 43-47.
  • Winzer, P., & Massarczyk, E. (2015): Viele Faktoren. Was hemmt den Glasfaserausbau in Deutschland? – NET – Zeitschrift für Kommunikationsmanagement – Heft NET 3, März, S. 40-43.
  • Winzer, P., & Massarczyk, E., (2015). How Does Improving the Existing DSL Infrastructure Influence the Expansion of Fiber Technology. Proceeding of the 17. International Conference on Broadband Communications, Networks, and Systems (ICBCNS). London, UK.
  • Winzer, P., & Massarczyk, E., (2015). Economic View on Mobile and Fixed Broadband Networks in Germany. Proceedings of the International Conference on Wireless Networks and Mobile Communications. Marrakesh, Morocco.

2014

  • Böhm, S.: Mobile App Marketing: A Conjoint-based Analysis on the Importance of App Store Elements. In: Proceedings of the Seventh International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC 2014) held in Nice, 13-16 October 2014, pp. 7-14.
  • Böhm, S., Berntzen, L.: CENTRIC 2014, The Seventh International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. ThinkMind, 2014 (Editor).
  • Böhm, S.: Mobile Tagging in German Magazines: A One-Year Study of QR Code Usage in Top-Selling Mass Market Publications. In: Management, 4(3A), 2014: 12-20.
  • Böhm, S.: Optimizing the Usability of Mobile Job Advertisements: A Multi-Method Ap-proach. In: International Journal on Advances in Intelligent Systems, Vol. 7, No. 1/2, 2014, pp. 257-266 (zusammen mit Prof. Dr. Wolfgang Jäger, Sebastian Meurer, Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas).
  • Quint, W.: E-Book Trainingsseminar – Video Tutorial mit Handbuch für die Workflowmodellierung mittels „Visio Professional 2013 SharePoint“, veröffentlicht über die HSRM-Website, 2014
  • Winzer, P.: Verhältnismäßigkeit von Einspeiseentgelten für die Verbreitung öffentlich-rechtlicher Rundfunkprogramme über Kabelnetze aus ökonomischer Sicht. In: Mitteldeutscher Rundfunk (Hrsg.): Must Carry;: Einspeisepflichten für öffentlich-rechtliche Rundfunkprogramme. Baden-Baden: Nomos, 2014: S. 9-88 (zusammen mit T. J. Gerpott).

2013

  • Böhm, S.: A Tool-based Approach for Structuring Feedback for User Interface Evaluations of Mobile Applications. Proceedings of MobileHCI 2013 (zusammen mit Prof. Dr. Bodo Igler).
  • Böhm, S.: A Multi-Method Approach to Assessing the Usability of Mobile Job Advertisements (Working Paper) in Proceedings of CENTRIC 2013 the 6th International Conference on Advances in Human oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services (CENTRIC), 2013, pp. 108–111 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas und Prof. Dr. Wolfgang Jäger).
  • Böhm, S.: CENTRIC 2013, The Sixth International Conference on Advances in Human-oriented and Personalized Mechanisms, Technologies, and Services. ThinkMind, 2013 (Editor, zusammen mit Lasse Berntzen).
  • Böhm, S.: Mobile Recruiting – noch Kür oder schon Pflicht für den Mittelstand?, in: HR kompakt 02/2013, S. 6-9 (zusammen mit Prof. Dr. Wolfgang Jäger und Moritz Collin, M.A.)
  • Böhm, S.: Assessing User Preferences for Mobile Applications in Public Transportation: A Pre-Study Using a Conjoint-based Research Methodology. In: International Journal of Business and Management Studies, Vol. 5, No. 1, 2013, pp. 485-494 (zusammen mit Philip Constantine und Prof. Dr. Bodo Igler).
  • Böhm, S.: Evaluating the Usability of Mobile Applications without Affecting the User and the Usage Context. In: International Journal of Business and Management Studies, Vol. 5, No. 1, 2013, pp. 92-102 (zusammen mit Prof. Dr. Bodo Igler, Tobias Braumannn).
  • Böhm, S.: Smart Metering with Smartphones: User-Centered Design of a Mobile Application in the Context of Energy Efficiency. In: Design, User Experience, and Usability. Web, Mobile, and Product Design Lecture Notes in Computer Science Volume 8015, 2013, pp 631-640 (zusammen mit Lee Szwec).
  • Winzer, P.: Entgelte für kupferbasierte Teilnehmeranschlussleitungen und Entwicklung des Marktes für Anschlussnetze der nächsten Generation. In: Netzwirtschaften & Recht, 2013, 10. Jg., S. 178-184 (zusammen mit T. J. Gerpott).
  • Winzer, P.: § 34 – Kostenunterlagen. In Geppert/Schütz, Beck ́scher TKG-Kommentar, 4. Aufl., München, 2013, S. 916-935.
  • Winzer, P.: § 33 – Price-Cap-Verfahren. In Geppert/Schütz, Beck ́scher TKG-Kommentar, 4. Aufl., München, 2013, S. 899-916.
  • Winzer, P.: § 32 – Kosten der effizienten Leistungsbereitstellung. In Geppert/Schütz, Beck ́scher TKG-Kommentar, 4. Aufl., München, 2013, S. 868-898 (zusammen mit J. Kühling).
  • Winzer, P.: Entwicklungen im deutschen Telekommunikations- und Breitbandmarkt. In: DVTM-Report 2013 (Berichtszeitraum 2012-2013), S. 23.
  • Winzer, P.: Prognose des Wettbewerbsverhaltens im Pay-TV-Markt anhand des Hypercompetition-Models. Work in Progress Paper # 123 des ZfTM (Zentrum für Telekommunikations- und Medienwirtschaft e.V.) Duisburg, 2013 (zusammen mit T. Haase).
  • Winzer, P.: Wie kommt der Ton durchs Telefon? In: alverde, 2013, H. 3, S. 76-77.

2012

  • Böhm, S.: Mobile Solutions im öffentlichen Personennahverkehr. In: Stopka, U. (Hrsg.): Mobilität & Kommunikation: Mobile Applikationen & Co. für flexiblen intermodalen Personenverkehr. Borsdorf: Ed. Winterwork, 2012, 93-100.
  • Böhm, S.: Mobile Tagging in the German Market: A Comparative Study on User and Non-User Characteristics. In: International Journal of Business and Management Studies 01/2012; 4: pp. 161-170 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas).
  • Böhm, S.: Mobile recruiting: insights from a survey among German HR managers. In: SIG-MIS-CPR ’12 Proceedings of the 50th annual conference on Computers and People Research, 2012, pp. 117-122 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas).
  • Böhm, S.: Mobile Job Board Applications – Which are the Key Success Factors? A Literature Review and Conceptual Framework. In Tansley, C., & Williams, H. (Eds.), Proceedings of the 4th International Academic Workshop on e-HRM held in Nottingham, UK, 28-29 March 2012, pp. 266-288 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas, Prof. Dr. Stefan Strohmeier).
  • Böhm, S.: Mobiles Personalmarketing und Recruiting, in: Beck, C. (Hrsg.): Personalmarketing 2.0 – Vom Employer Branding zum Recruiting, 2., neu bearbeitete und erweiterte Auflage, Köln 2012, S. 309-319 (zusammen mit Prof. Dr. Wolfgang Jäger).
  • Quint, W.: Vortrag: Business Process Modeling – ERP Software from the Software Library, ERP Future 2012 Research, Universität Innsbruck, 12./13.11.12
  • Quint, W. et. al.: Software-Entwicklung: Entwicklung einer Open Source Product Information Management Business Software, veröffentlicht über Loewe-Projekt-Bericht HA249/10-25, 2012
  • Quint, W.; et. al: Software-Trainingsseminar: E-Book – Audio/Video-Tutorial mit Handbuch für die Webshop-Software „STRATO Webshop Enterprise“ veröffentlicht über die STRATO-Website, 2012
  • Winzer, P.: Hoher Druck im Bezahl-TV. In: Digital Insider, 2012, Ausgabe 97, S. 8-9 (zusammen mit T. Haase).
  • Winzer, P.: Prognose des Wettbewerbsverhaltens im Pay-TV-Markt anhand des Hypercompetition-Modells. In: MedienWirtschaft, 2012, 9. Jg., H. 2, S. 12-22 (zusammen mit T. Haase).
  • Winzer, P.: Methoden für die Bestimmung von regulierten Vorleistungspreisen in der Telekommunikation. Stellungnahme im Rahmen einer öffentlichen Expertenbefragung des Eidgenössischen Departement für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation (UVEK) und des Bundesamtes für Kommunikation (BAKOM), 2012.

2011

  • Böhm, S.: Applying Mobile Technologies for Personnel Recruiting –An Analysis of User-Sided Acceptance Factors. In: International Journal of eBusiness and eGovernment Studies, 3(1), 2011, 169-178 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas).
  • Böhm, S.: Increasing Usage Intention of Mobile Information Services via Mobile Tagging. In Manoharam, S., Mauri, J. L., Speirs, N., Selvarajah, K., & Rodrigues, P. (Eds.), Proceedings of the 5th International Conference on Mobile Ubiquitous Computing (UBICOMM 2011) held in Lissabon, Portugal, 20-25 November 2011 pp. 98-104 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas).
  • Böhm, S.: Information System Success and Individual Usage Intention of Mobile Innovations. In Lee, G. (Ed.), Proceedings of the International Conference on Social Sciences and Society (ICSSS 2011) held in Shanghai, China, 14-15 October 2011 (pp. 326-331). Newark, USA: Information Engineering Research Institute (zu-sammen mit (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas, Prof. Dr. Stefan Stroh-meier).
  • Böhm, S.: Vertrauen als Determinante der Technologieakzeptanz von Mobile Tagging. In: Urban, Thomas (Hrsg.): Schriftenreihe Multimedia Marketing & Kommunikation, 03/2011, Peter Lang: Frankfurt am Main, 1-34 (zusammen mit Dipl.-Kff. Susanne J. Niklas und Bernhard Haas B.A.).
  • Böhm, S.: Recruiting macht mobil. Personalwirtschaft, Sonderheft E-Recruiting (11/2011): 18-20 (zusammen mit Prof. Dr. Wolfgang Jäger)
  • Böhm, S.: Mobile Applikationen im Recruiting und Personalmarketing, Wirtschaftsinformatik und Management 04/2011, 14-22 (zusammen mit Prof. Dr. W. Jäger, Dipl.-Kff. Susanne Niklas).
  • Böhm, S.: Faulty Results by Neglecting Mobile Service Usage Context, Proceedings the 10th European Conference on Research Methods for Business and Management Studies (ECRM 2011), Caen, Frankreich, 395-402 (zusammen mit Prof. Dr. S. Strohmeier, Dipl.-Kff. Susanne Niklas).
  • Quint, W.; F. Zwanzger; et al.: Webshop Analyse – Bewertung der Webshops kleiner und mittelständischer Unternehmen im Rhein-Main-Gebiet, www.internetagentur-infinity.de/blog/webshops-unter-die…/29/; am 29.08.2011
  • Quint, W.; et al.: Software-Entwicklung: Entwicklung einer Software-Bibliothek, veröffentlicht über Loewe-Projekt-Bericht HA49/09, 2011
  • Winzer, P.: Wachstumsfelder im stagnierenden Telekommunikationsmarkt. In: DVTM-Report 2011 (Berichtszeitraum 2010-2011), S. 23.
  • Winzer, P.: Ermittlung monatlicher tatsächlicher investiver Kosten und daraus resultierender Überlassungsentgelte für Teilnehmeranschlussleitungen der Telekom Deutschland. In: Kommunikation & Recht, 2011, 14. Jg., Beilage 1 zu Heft 3/2011, S. 1-16 (zusammen mit T. J. Gerpott).